24 Kasım 2013 Pazar

Fotomässan

Bugün Stockholm fotoğraf fuarı Fotomässan'ı ziyaret ettik. Buralardayken ilginç etkinliklere katılmak istiyorum, ilgi alanım fotoğrafla ilgili bu etkinliği görünce kaçırmak istemedim.


Fuar, Stockholm'ün güney kısmında yer alan Stockholmsmassan (Stockholm sergi/fuar merkezi)'daydı. Cuma günü başlayıp 3 gün süren fuar, çok kalabalık ve geniş bir alana yayılmış olmasa da fotoğrafla ilgilenenler için ilginçti. 

Özellikle Nikon ve Canon, sahip oldukları oldukça büyük standlarla oldukça fazla sayıda insanın ilgi odağıydı. Biz de 800 mm'ye kadar çıkan teleobjektifleri deneme fırsatı bulduk. Diğer ilgimi çeken ve içimde kalan kısım, Nikon'un clean&check hizmetiydi. Buraya Nikon kameranızı verip siz fuarda dolaşırken kontrol edilmesini ve temizlenmesini sağlıyorsunuz. Benim emektar için güzel bir fırsat olurdu ama ne yazık ki fotoğraf makinamı getirmediğim için bu fırsattan yararlanamadım. 


Diğer güzel ve yine bizim pek yararlanamadığımız etkinlikler de fuarın farklı farklı yerlerinde verilen fotoğraf seminerleriydi. Ama ne yazık ki genelde dil olarak İsveççe kullanıldığı için sadece ekranda gösterilenlere bakarak anlama çalışmalarımız da pek sonuç vermedi. Zaman zaman İngilizce duyup dinlemeye çalıştık ama elimizdeki programda hangi seminerin İngilizce olduğu belirtilmediği için çok verimli katıldığımız bir seminer olmadı. 

Onun haricinde uygun fiyatlara fotoğraf makinası ve aksesuarlarını bulmak mümkündü. Bu kadar farklı tripod markası olduğunu bilmiyordum açıkçası. Türkiye'de belli bir kalitenin üstünde sadece manfrotto var benim bildiğim. Bugün fiyatlarıyla çok ilgilenmedim ama belki de benim ilgilenebileceğim segmentin dışında kaldıkları için ben hiç duymamıştım, veya Türkiye'deki pazar çok büyük olmadığından bu markaları pek görmüyoruz. 

Gün boyunca fotoğraf makinamın yanımda olmamasından hayıflansam da güzel bir gün geçirdiğimi söyleyebilirim. Bu tarihlerde yolu buralara düşüp de fotoğrafla ilgilenlere tavsiye ederim. Ama fotoğraf makinanızı yanınıza almayı unutmayın :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder