13 Nisan 2014 Pazar

Araştırma Ziyareti-INRIA

Önceki hafta ERCIM bursunun bir parçası olarak gerçekleştirmem gereken araştırma ziyaretlerinin ilki için Paris'teydik. 6 gün kaldığımız Paris'i ilk ve son gün gezme-görme imkanı bulabildim, bana yettiğini de söyleyebilirim. Hava sıcaklığı yüksek olsa da güneşi çok fazla göremedik, o yüzden güzel fotoğraflar çekme imkanı bulamadım. Öncelikle Paris şehri hakkındaki izlenimlerimi yazıp çekebildiğim fotoğrafları paylaşmaya çalışacağım. Daha sonra da gittiğim okullardan ve araştırma gruplarından bahsedeceğim.

Belirttiğim gibi Paris hakkında gezi önerileri verebilecek kadar dolaşmadım. Oldukça turistik, Seine nehri ve etrafındaki birçok tarihi yapısıyla güzel bir şehir. Ama turistik ve kalabalık bir şehir olmasının özellikle temizlik üzerindeki olumsuz etkilerini de görmek mümkün. Dünyadaki en çok ziyaret edilen yapı olan Eiffel Kulesi'nin beni çok etkilediğini söyleyemeyeceğim. Gece ışıklandırıldığı zaman güzel fotoğraf kareleri çekme imkanı vardı ama tripodsuz pek başarılı çekimler yapamadım. Seine nehri boyunca yürüyüşler, gündüz ve gece oldukça keyifliydi.


Louvre Müzesi
Seine nehri

Paris'e gitme amacım, ENS Paris'teki INRIA araştırmacısı Albert Cohen ve grubunu ziyaret ederek ortak araştırma imkanları üzerinde bilgi paylaşımıydı. Albert Cohen, Fransa'da bilgisayar mimarisi konusundaki en tanınan ve başarılı araştırmacılardan biri. Birçok Avrupa projesinde ve sayılı konferansların program komitelerinde yer alan Cohen, grubunda geçirdiğim 1 hafta boyunca yapabildiğimiz görüşmelerde paylaştığım konular ve karşılaştığım problemlere hızlıca verdiği pratik çözümler ve fikirlerle benim için de çok faydalı oldu. Bakış açısının beni motive ettiğini ve ziyaretimin ileride ortak çalışmalar için bir başlangıç olabileceğini düşündüğümde benim için oldukça faydalı bir ziyaret olduğunu söyleyebilirim. 

Paris'teki bir günümde de UPMC'deki Marc Shapiro ve grubunu ziyaret edip bir sunum yaptım. Bu gruba geçen sene doktora sonrası araştırma için başvurmuştum, ama daha çok dağıtık sistemler (distributed systems) üzerinde çalıştıkları için olumlu sonuçlanmamıştı. Sonrasında Shapiro, bana ERCIM de dahil olmak üzere başvurabileceğim farklı pozisyonlar hakkında yardımcı olmuştu. Paris ziyaretim söz konusu olunca onu da ziyaret etmeye karar vermiştim. Orada da birçok insanla konuşma imkanı buldum. Özellikle merak ettiğim Cloud Computing konusunda insanlarla görüşünce özellikle akademik çalışmalar için cloud ortamlarının sıkıntılarını dinlemek ilginç bir deneyim oldu. 

Paris seyahatimin özellikle akademik anlamda oldukça faydalı ve verimli olduğunu söyleyebilirim. Kurduğum bağlantıların ilerideki araştırma aktiviteleri için faydalı olacağını umuyorum. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder