17 Ağustos 2012 Cuma

Süleymaniye'de İftar Vakti



Süleymaniye'de Bayram Sabahı
Artarak gönlümün aydınlığı her saniyede,
Bir mehabetli sabah oldu Süleymaniye'de.
Kendi gök kubbemiz altında bu bayram saati,
Dokuz asrında bütün halkı, bütün memleketi
Yer yer aksettiriyor mavileşen manzaradan,
Kalkıyor tozlu zaman perdesi her an aradan.
...
(Kendi Gök Kubbemiz/Yahya Kemal, Yapı Kredi Yayınları)

Henüz bir bayram sabahı bulunmak kısmet olmadı ama bu sene iftarlarımızdan birini Süleymaniye'de yapma fırsatı bulduk. Üsküdar'dan vapurla geçerken karşıdan fotoğrafladığım Süleymaniye Camii, avlusundan da güzel kareler yakalamama imkan verdi. 



Özellikle akşam yaklaşırken güneş ışığının mimari üzerinde oluşturduğu renkler hem fotoğraf için çok güzel bir ortam yaratıyordu, hem de seyir açısından insanda farklı etkiler bırakıyordu.


 
 

İftarımızı cami manzaralı kurufasulyecilerden birinde yaparak geceyi Sultanahmet'te tamamladık. Tripodumu taşıyamadığım için gece fotoğrafları çekemedim ama ikindi ışığındaki güzel kareler beni mutlu etmeye yetti.

1 yorum:

  1. Cok hos bir iftar olmusa benziyor Isil. Tripod olmadan saglam nefesi tutup donmus olman gerekiyor sanirim :), ben tripod almamistim ve gerekli, ya da donabilmek gerekli..

    Ben Almanya'ya gittigimde resimler cekmistim. O heybetli binalar uzerime yikilacak gibi duruyorlardi hep resimlere baktigimda. Yakindan cekme mecburiyetinden dolayi sanirim. Burada buyuk bina/eser fotograflarken yandan alinan fotograflarini onden alinanlardan daha cok begendigimi farkettim. Ben de oyle forograflayim artikin..

    YanıtlaSil